sunnuntai 15. huhtikuuta 2012

Pieni sammakko

No minut sitten laitettiin kirjoittamaan tämä kuuluisa ensimmäinen viesti, jossa minä aion höpistä siitä kaikkein tärkeimmästä asiasta - itsestäni. Itsekehu haisee Helsinkiin saakka. Eli minä tosiaan olen Kaeru, vaikka minut netissä monella muullakin nimellä tunnetaan.

Mutta minä tosiaan olen meistä kahdesta porosta se eteläisempi, joka asuu vielä suhteellisen lähellä sivistystä kohta-Oulussa. Animea ja mangaa aloin seurata jo 2004 tai 2005, eikä mieleni ole sen jälkeen ollut mitenkään puhtoinen.Viisitoista talvea minä nyt olen elämäni aikana nähnyt, eli mikään kauhean ikäloppu en ole.
 Cosplaysta olen unelmoinut jo useita vuosia, mutta mitään en ole saanut aikaiseksi. Tähän tuli muutos muutaman ihanan ihmisen ansiosta, jotka heittivät idean erään foorumiporukan sisäisestä Hetalia-ryhmäcosplaysta Traconiin. Ja tässä sitä ollaan, cossaukseen koukussa paria asua myöhemmin. Jos miettii kuka minä olen, niin suurin saavutus on luultavasti Frostbitessa cossattu Englannin piraattiversio. Muutkin cossit ovat sitten Hetaliasta, Hong Kong ja Preussi on julkisesti vedetty ja Preussilla tämä vuosi taitaakin pääosin mennä.

 Ja minähän en välitä pätkääkään siitä, että Hetalia on massasarja ja hyi kauhea. Minun kaltaiselleni historianimijälle Hetalia vain antaa suuren inspiraation innostua opiskeluista entistä enemmän ja sen suomat cosplaymahdollisuudet ovat varmasti suuremmat kuin monessa muussa sarjassa. Lisäksi Hetaliacossaajana minä pyrin tekemään hieman harvinaisempia asuja.

 Ja mikä Tautiluokitus sitten on? Kyseessä on minun ja ystäväni Piichiin pienoinen cosplayduo, joka häiriköi ihmisiä pitkin Suomea. Minulla ei itseasiassa ole hajuakaan siitä keneltä tuo nimi loppujen lopuksi tuli, sillä minä en ollut osallisena siinä. Tosiaan tavoitteena olisi cossata yhdessä monta vuotta, monissa tapahtumissa ja kesälle ollaan jo suunniteltu photoshootia ja CMV'n tekoa, näin pienenä spoilerina.
 Mikä minun osallisuus tässä on? Ei hajuakaan. Rehellisesti sanottuna Piichii on minun keittiöorjani joka tekee ihan kaiken ja minä vain olen mukana. Suurin saavutukseni taitaa olla se, että minä menin toitottamaan tuolle hutilolle sen, että kyllä ne junat sieltä pohjoisemmasta Ouluun ihan normaalisti Chibicon-lauantaina kulkevat, ehehe.
 Mitä minä sitten täällä blogissa? Minä ainakin teen joitain conraportteja sopusoinnussa Piin kanssa, lisäilen WIP-kuvia ja selitän cosplaysuunnitelmista. Lisäksi suunnitelmissa olisi jonkinasteiset tutoriaalit ja perinteinen kritisointi ties mistä. 

 Mutta minä tästä hiljenen ja annan vuoron Piichiille, joka toivottavasti saa jotain viisaampaa aikaan.

 ~Kaeru

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti