perjantai 20. huhtikuuta 2012

If you dream, dream the impossible

Kae täällä taas hei. Ei minulla oikeastaan mitään kamalan hienoa asiaa ole, mitä nyt ajattelin hieman selittää pienoisista cosplaysuunnitelmista, joista kaikki eivät todellakaan tule toteutumaan ja joista osa on ihan ihmeellisiä. Mutta mitäpä tuosta.

PiraattiPreussin minä teen aivan varmasti, koska Piille (Piichii on liian pitkä kirjottaa joka väliin) sen menin lupaamaan. Mitään virallista hienoa kuvaa ei ole, mutta minä nyt vedänkin asun pääosin omasta pienestä päästäni. Asu on aikas simppeli, siihen tulee melko yksinkertainen, valkoinen paita ja mustat housut. Hatusta yritän tehdä mahdollisimman hienon, sillä kun saa jonkinlaista näyttävyyttä. Lisäksi muutamia koruja on tulossa. Ja ja. Suurimpana haastena tässä taitaa olla se, että teen ensimmäistä kertaa itse propin. Kyseessä on siis miekka, mahdollisesti myös tikari. Kummankaan teosta ei ole kokemusta ja minä olen liian itsepäinen tutoriaaleihin, joten tämä tulee olemaan mielenkiintoista. Tämä cossi on itse asiassa tavallaan jo vaiheessa, olen jopa hankkinut tarvikkeet tuohon miekkaan (ja tikariin).

Sitten olisi vielä Hetaliasta sailorNorway. En minä tiedä miksi Norjaa haluan cossia, haluanpas vain. Peruukki on tilattu Piin kautta, eiköhän se tästä kohta tule~ Ja koska Norja on noita legendaarisia blondeja, se tulee käymään myös miljoonaan muuhun cossiin. Tuo kiekura on ainoa joka hieman karmii, minä kun en ole oikein taitava niissä... (yritin kerran väsätä kiekuran, krhm, tulos oli hieno) Norjan minä kanssa oikeasti myös aion tehdä, luultavasti kuitenkin vasta ensi vuodelle. Tälle vuodelle kun on tulossa tuo piraattiPreussi ja Preussin SS-takki kaipaa vielä hieman säätöä ja sitä ei ole käytössä pilattu. Lisäksi nuo valkoiset housut epäilyttävät pikkaisen, valkoinen kun ei ole ihan minun värini, housuissa etenkään. Ja sitten se itse peruukki... Sen väri häiritsee. Suomen eBaysta kun ei löytynyt sitä minkä olisin alunperin ihan tosissani halunnut. Eli jouduin tekemään pieniä myönnytyksiä sen suhteen.

Näiden lisäksi Hetaliasta tulen tekemään casualVenäjän Kemin mangapäiville. Siihen loppuu tämän hetken suunnitelmat Hetalian saralta. Kyllähän niitä hulluja suunnitelmia olisi, mutta ne eivät ole ihan hetkeen toteutumassa. En tiedä miten Pii on ajatellut sen Steampunk hommelin, joten siitä en tämän enempää mainitse. Ja ja. Gakuen uniformu olisi kiva kanssa.

Sitten ihan muualle kuin Hetaliaan. Infinity Game on uusi rakkauteni, ja tuo päähenkilö, Long Wei olisi ihana cossattava <3 Parempaa kuvaa en herrasta löytänyt, joten tuo kansi saa luvan kelvata, siitä kun näkee väritkin sun muuta. Ja tuo otsikko on painettu hienosti. Mutta mutta. Tuo asu olisi erilainen verrattuna niihin kaikkiin mitä olen lyhyen elämäni aikana tehnyt. Se ei näytä kauhean monimutkaiselta, mutta siinä on kivoja yksityiskohtia sun muuta. Ja nimenomaan tuon asun haluan tehdä. En sitä cleric pappimitälie modea. Jotenkin Long Wei vei heti pienen sydämeni. Se on jotenkin sellainen tyyppi, josta on aistittavissa jopa pieniä mielenvikaisuuden piirteitä jumalaleikkien kanssa, mutta silti sitä ei nosteta kauhiasti esille. En minä tiedä : D Mutta joo, Long Wei on hieno ja sen haluan kanssa tehdä. En sitten tiedä minne ja milloin - teen kuitenkin joskus.





Ja toinen uusi rakkauteni: Cristo - Orange-eyed Messiah. Rakastan kaikkia neljää hyvin esillä olevaa hahmoa, mutta Towa tai Kamuro olisi ihana cossihahmona. Ei Keissä ja Aokissa mitään vikaa ole, mutta en minä niitä välttämättä cossaamaan ihan ekana lähtisi. Molempiin ilmeisesti pitäisi hankkia uusi peruukki, ellen sitten Towassa tyytyisi hieman poikkeavaan sävyyn ja käyttäisi samaa peruukkia kuin kahdessa edeltävässä. Eli Towaan olisi mahdollisesti jo peruukki. Lisäksi Towalla on aivan ihanat vaatteet joita tuossa kuvassa ei näy, ja joissa olisi taas pikkaisen enemmän haastetta kuin Kamuron vaatteissa. Haastetta toisin toisi ruskettunut iho, minä kun en taas ole ennen maskeerannut sen pahemmin. Mutta tuo viiva kasvoissa on ihana ja ja sillä on pyssyt <3


Mutta sitten Kamuroon. Kamuro on hahmona minusta se ihanin. En minä tiedä yhtään miksi, minä aina pidän noista pahiksista. Peruukki tosin pitäisi hankkia ja minähän en ulkomailta saa tilata (onneksi minulla on Pii *krhm*). Lisäksi Towalla oli ne hienommat vaatteet, enkä minä nyt pikkaisen väsyneenä muista mimmonen asu Kamurolla oli. Mutta molemmat ovat varteen otettavia hahmoja, vaikka Towa kiinnostaisi enemmän. Pitäisi vain tosiaan oikeasti panostaa siihen maskeeraukseen sun muuhun, että siitä saisi hienon.




Koska Studio Ghibli vain on legenda. Haluan tehdä Haurun, koska hahmoon lapsena niin syvästi ihastuin. Etenkin tuota vihreää uniformua ja laseja olen aina rakastanut, ne ovat jostain syystä asuista ehdoton suosikkini. Myös muiden vastaavien klassikkojen cossaaminen innostaisi   - etenkin Ponyon Fujimoton, mutta siinä on peruukki iso ongelma. Joten Haurua tahdon joskus ihan oikeasti cossata, olisi mahtavaa saada kokoon enemmän Ghibli cossaajia. Lisäksi äitini, joka kaikkia Miyazakin elokuvia rakastaa voisi kerrankin olla tyytyväinen hahmovalintaan.


Sitten vielä yksi legenda; Digimon. Henkilökohtaisesti olen aina ollut ennemmin Digimonin kuin Pokemonin kannattaja, vaikka eihän Pokemoneissakaan mitään vikaa ole. Niitä on mukava katsella ja pelata näin hieman vanhempanakin. Viisi ensimmäistä kautta katsoneena kolme hahmoa on painunut mieleeni - Digimon Keisari aka Ken, Yamato ja Kouji neloskaudelta. Etenkin Digimon Keisaria olisi ihana päästä puhuilemaan, mutta tuo taitaa olla minulle ainakin vielä hieman liian vaikea asu. Yamato tosin ei ole aivan sula mahdottomuus, etenkin siinä kakkoskauden koulupuvussa sitä olisi mukava cossata. Mutta silti Digimon Keisari kaikessa mielenvikaisuudessaan, lapsellisuudessaan ja täydellisyydessään olisi juuri minulle sopiva hahmo. Ja sillä on ruoskakin. Koujikin on varteen otettava, mutta sen taidan toteuttaa vain siinä tapauksessa, että joudun muita cosseja varten hankkimaan pitkän, mustan peruukin. Kuitenkin. Digimon cossajia, kuten myös Ghibli cossaajia on nykyään todella vähän. Pitäisi molemmista sarjoista saada aikaan jonkinlainen ryhmäcossi tai jotain.

Ei Kaella mitään kummempaa, päätän tähän jorinani. Ensi kerralla voisin selittää miekastani, kun sen kuitenkin tässä joskus aloitan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti